Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinje`s prosjekter!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Får vel legge ut litt bilder av dagens arbeid
    Har ikke gjort så veldig mye,men litt ble det gjort og noen bilder ble det jo også tatt.
    Ikke så veldig mange og heller ikke så detaljert da det blir ganske likt det jeg alt har gjort.
    Har nå fått doble vegger på alle sider utenom sideplatene på kassen.

Mdf plate som blir til flere platebiter

Dette er bunnplaten

Dette er bakplaten

Lim på bakplaten av kassen

Smurt utover

Lim på bunnen av kassen

Smurt utover

Her er begge platebitene limt og skrudd fast i kassen

Comment

• Da har jeg bestillt filt til kassen,kabler til subbene,spraylim og kabelsko.Kommer vel i løpet av uka. Regner med jeg blir ferdig med kassen til neste helg.Er noe i tvil om jeg burde ha trippel baffel til subbene i stedet for dobbel som jeg har nå.Noen som har et innspill der?

Kassen begynner nå å bli ganske tung.Er laget av nesten 3 hele plater og veier nå godt over 80 kg uten subber.Kan bli morro å se hvordan jeg skal kunne få inn over 200 kg i bilen

Ellers venter jeg på at bilen skal komme tilbake med nye dørpaneler,slik at jeg kan begynne med den igjen.
      Last edited by Vinje; 02-05-2010, 16:40.

Comment

• kw coilovers med helt nye dempere.Skal ikke bruke bilen til så mye mer enn småkjøring og muligens noen biltreff.Så om den er litt vond å kjøre,gjør det uansett ikke noe Hehe! ja,hadde man bare hatt en truck så
        Last edited by Vinje; 03-05-2010, 08:57.

Comment

• Sikkert et lokalt fotballag som kan bistå. Solid kasse må jeg si. Du har bare limt og brukt skruer for å holde platene sammen?
          sigpic

Comment

• Må nok høre med noen kompiser tenker jeg.Kassen må og skal inn i bilen! Ja,er kun limt og skrudd under press.Bruker man skikkelig trelim fungerer dette supert
            Last edited by Vinje; 04-05-2010, 01:23.

Comment

• Driver å pusler litt med en basskasse til en kompis, imens jeg venter på å få igjen bilen.Er greit å ha noe å gjøre i mellomtiden også.Kommer jo ikke lengre på min egen kasse før jeg får varene jeg bestillte.

Vel,kassen er ca 115 liter netto og er tunet til 35 hz.Blir bassreflex kasse med slot port. I denne skal det stå en Rockford fosgate t215d4.

Mdf plate 1220x2440x22mm.

Alle platebitene kappet ferdig.

Platebitene settes sammen med lim og skruer

Det begynner å ligne en kasse.

Porten lages og limes sammen.

Porten settes på plass i kassen.

Hull til basselmentet,terminalen og porten freses ut.

Kassen begynner å ta form.

Da er kassen ferdig og ledninger er festet til terminalen.

Det var det jeg fikk gjort i dag.Skal trekke kassen i morgen tenker jeg
              Last edited by Vinje; 04-05-2010, 09:09.

Comment

• Da er kassen ferdigtrekt og klar til levering.Har også fått melding om at varene jeg bestillte nærmer seg nå.Bilen blir ferdig over helgen, så da kan jeg begynne på den igjen. Har tenkt å gjøre ferdig min egen kasse denne uken.Jeg får se hvor mye jeg rekker. kommer nok oppdateringer og bilder etterhvert

Noen bilder av dagens gjøremål.

Har malt porten svart.

spraylim er hatt på.

Begynner å legge på filten.

Mere lim og på god vei rundt kassen.

Filten limt fast på 4 sider av kassen.

Da gjenstår sidene på kassen.

Da er det like før jeg er ferdig.samme teknikk på begge sider av kassen.

Terminalen blir montert.

Skjærer vekk filten der hvor porten og basselementet skal stå.

Basselementet kobles til.

Så er det på tide å montere elementet.

Slik ble det ferdige resultatet.
                Last edited by Vinje; 06-05-2010, 02:00.

Comment

• Det har jeg kjøpt på Biltema.Ikke det beste stoffet man kan bruke,men alt går om man vil.
                  Takk for det ja,ble ikke så verst.Syns også det ser så mye bedre ut når porten er malt.

Comment

• Flott gjort det der. Ikke noe galt med Biltema (stort sett).
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Takker Biltema er som regel greit på det meste egentlig.

Comment

• Da har jeg jobbet litt mer med mitt eget prosjekt.Har fått ett par pakker denne uken.Disse inneholdt 20 meter kabel,kabelsko,spraylim og 7 meter filt.Er nå nesten ferdig med kassen.Skal få kappet portene til rett lengde og lime fast flensene,Så blir da kassen grei den.Vurderte om jeg skulle ha trippel baffel der elementene skal være,men tror det holder lenge med dobbel.Samt at kassen strengt tatt ikke trenger å bli tyngre nå.

Bilen kommer ikke tilbake før neste uke,så kommer egentlig ikke så mye lengre nå.Skal se om jeg får tatt noen bilder av hvor langt Planethifi gutta,har kommet med dørpanelene mine i helgen.Siden jeg likevel har tenkte meg til Trondheim i forbindelse med treffet de arrangerer.

Ellers,er jeg meget usikker på hvilken forsterker jeg skal gå for..Gz blokka kommer ikke på lager før i midten av juni og Dynabel forsterkeren får man jo handlet nå.Har også tenkt tanken på å kjøre 2 stk Dynabel forsterkere.Blir da en god del mere effekt enn hva jeg får med Gz forsterkeren,men dog også et problem med nok strøm igjen.Vinglepetter,det er nok meg det

slenger ut noen bilder av kassa:

"Naken" kasse klar til å få på vinterpelsen sin.

Har laget hull til 2 stk m8x75mm bolter.

Begynner å legge på filten.

Mye lim på begge flater er et must.

På god vei rundt kassen.

Har her fått klemt ned filten skikkelig rundt hullene til portene.

Skjært vekk filten i hullene til portene og begynt med montering av aeroporter.

Her har 2 flenser kommet på plass og den tredje er på god vei.

Der var alle på plass.

Fått skjært vekk filten i hullene til elementene.

Kablene til elementene klippes til rett lenge.

Diverse snacks til "terminalen"

Kabelsko montert på kabel.

Alle kabler montert, type pluss.

Alle kabler montert,type minus.

Ferdig resultat, venstre side.

Ferdig resultat,Høyre side.

Ferdig resutalt,bak.

Slik ble "terminalen"
                        Last edited by Vinje; 13-05-2010, 07:01.

Comment

• ble bra det fått testa det?:P lage en video når det er ferdi

Comment

• Takker Har ikke det enda.Mangler monoblokk,samt at jeg venter på at bilen skal bli ferdig.Video skal det nok bli når jeg har fått det inn i bilen

Comment

• Heftig kasse!!! Det der kommer til å bli brutalt
                              Mvh Werner Harstad

Comment

• Takker Ja,satser på at det spiller greit

Comment

Working...
                                X